Για ένα μεγάλο διάστημα από την εμφάνιση του νεο-ναζιστικού κινδύνου η «αριστερά», εκτός ελαχίστων εξαιρέσων, δυσκολεύτηκε να αντιληφθεί τόσο την φύση όσο και την ιδιαιτερότητα του φαινομένου. Οι λόγοι της αδράνειας είναι πολλοί, σχετίζονται με τη διαμόρφωση και τις πολιτικές καταβολές του κοινωνικού κινήματος στην Ελλάδα. Αλλά και σε διεθνές επίπεδο η κοινωνία μετά τις δραματικές αλλαγές της δεκαετίας του 1990 και την επέλαση του νεο-φιλελευθερισμού μοιάζει υπνωτισμένη και χωρίς ιστορική συνείδηση. Η επικράτηση του νεο-φιλελευθερισμού συνδέεται άμεσα με τη διαγραφή του αντιφαστικού αγώνα στην Ευρώπη, που αποτελούσε την βάση του μεταπολεμικού κενσϋανικού κράτους, και την κατάρρευση των χωρών του «υπαρκτού σοσιαλισμού». με την καπιταλιστική παλινόρθωση ή την ενσωμάτωσήτους στην καπιταλιστική οικονομία και αγορά. Να αναφέρουμε μόνο ότι η θεωρητική επεξεργασία του ναζιστικού φαινομένου στηριζόταν κυρίως στις θέσεις της 3ης Διεθνούς και στη συχνή και αδόκιμη χρήση του όρου «φασισμός». Υπάρχει εδώ βέβαια μια σημαντική αντίφαση γιατί το εργατικό κίνημα στη χώρα διεξήγαγε ένοπλο νικηφόρο αγώνα κατά του φασισμού και του ναζισμού.
Επιστρέφοντας στο σήμερα. Τα καταλυτικά γεγονότα που ακολούθησαν την δολοφονία-θυσία του Παύλου Φύσσα και οι μαζικές αντιφασιστικές κινητοποιήσεις άρχισαν να αποκαλύπτουν στο ευρύ κοινό τον ρόλο και την φύση του νεο-ναζισμού.
Ας θυμηθούμε τι λέει ένας μάρτυρας εκ των έσω του ναζιστικού μορφώματος. Επιστολή-καταπέλτη για την ηγεσία της Χρυσής Αυγής απέστειλε προς το Έθνος ο πρώην υποψήφιος βουλευτής του μορφώματος, Ηλίας Σταύρου, ο οποίος προσήλθε αυτοβούλως στις ανακρίτριες Κλάπα-Δημητροπούλου, καταθέτοντας όλα όσα γνωρίζει. Στην επιστολή δηλώνει ότι υπήρξε ναζιστής, αλλά σήμερα δεν τον εκφράζει ο εθνικοσοσιαλισμός. Επίσης, καταγγέλλει εκβιασμούς και παρακολουθήσεις. Υποστηρίζει χαρακτηριστικά ότι άτομα της οργάνωσης παρακολουθούσαν το κινητό του, το τηλέφωνο της εγκύου —τότε— συζύγου του, αλλά και των ηλεκτρονικών του υπολογιστών. Πρόκειται για στέλεχος της Χ.Α. που είχε κατέλθει ως υποψήφιος βουλευτής, ενώ υπηρετούσε μέχρι και τον περασμένο Σεπτέμβριο ως επιστημονικός συνεργάτης του βουλευτή Πολύβιου Ζησιμόπουλου.
«Ήμουν μέλος από το 2005 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2013. Μετείχα ως υποψήφιος στις Εθνικές εκλογές Μαΐου και Ιουνίου του 2012. Η ιδεολογία του Λαϊκού Συνδέσμου Χρυσή Αυγή είναι ο Εθνικοσοσιαλισμός. Στη ΧΑ μπήκα με πλήρη συνείδηση τις ξεκάθαρα εθνικοσοσιαλιστικής ιδεολογίας της, της οποίας θερμός θιασώτης ήμουν και εγώ.
Η Χρυσή Αυγή αγωνίζεται για την επικράτηση των ιδεών και αρχών του Εθνικοσοσιαλισμού και συνακόλουθα για τη δημιουργία ενός Εθνικοσοσιαλιστικού Κράτους με σημείο αναφοράς τη μεσοπολεμική Γερμανία.
Τελικός σκοπός είναι η δημιουργία ενός μονοκομματικού καθεστώτος στο οποίο κράτος και κόμμα θα ταυτίζονται και το πρώτο θα τελεί υπό τις εντολές του δεύτερου.
Η επικράτηση του καθεστώτος αυτού θα γινόταν με την εξάπλωση και τη διάδοση των ιδεών του κόμματος στην κοινωνία και με την κατά το μέτρο του δυνατού διείσδυση σε κρατικούς θεσμούς, δηλαδή στην αστυνομία και τον στρατό».
Έγκλημα και φασισμός
H μελέτη της ιστορίας αποτελεί μια ασφαλή πηγή για να εξαχθούν συμπεράσματα αναφορικά με τη φύση του ναζισμού. Εδώ θα πρέπει να τονιστει ότι η ιστορική μνήμη δεν αποτελεί μόνο ένα ακαδημαϊκό σημείο αναφοράς για το εργατικό κίνημα αλλά μια πολύτιμη, ζωτικού χαρακτήρα παρακαταθήκη. Η μνήμη του εργατικού κινήματος και των αντιφασιστικών αγώνων είναι ζήτημα ζωής και θανάτου, μεταφορικά και κυριολεκτικά για ολόκληρη την κοινωνία. Η πόλη της Θεσσαλονίκης έχει προσδιοριστεί αναφορικά με την εμπειρία του Ολοκαυτώματος.
Η βία λοιπόν στην εγκληματική της μορφή αποτελεί δομικό στοιχείο του φασισμού. Η βία, κοινωνική και πολιτική, είναι η πεμπτουσία φασιστικού φαινομένου...
Απόσπασμα από την παρέμβαση στο 17ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Φωτο: Γιώργος Ιωαννίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου